نظرسنجی در خصوص سرویس های دانشگاه آزاد شیراز

همون طور که میدونید قرار شده سرویس های دانشگاه آزاد از پایانه قصردشت به سر گلستان منتقل بشن و دانشجویان از طریق اتوبوس های درون شهری خودشان را به سر صدرا برسانند، تظر شما درباره نحوه برقراری سرویس ها چیست؟




نشست علمی رئیس واحدشیراز با مسوولین نشریات دانشجویی

به منظور هرچه باشکوهتر برگزارشدن شروع سال تحصیلی 89ـ88 جلسه هم اندیشی رئیس واحدشیراز با مسوولین نشریات دانشجویی ، اعضای هیأت مدیره تشکل وصال ، هلال احمر ، کانون نیایش ، کانون ریحانه النبی و بسیج دانشجویی برگزار شد .





به گزارش آنا، دکتر جمال زاده ضمن شنیدن نقطه نظرات دانشجویان یادشده در زمینه های مختلف دانشگاه به سوالات آنان نیز پاسخ دادند در این جلسه ریاست واحدشیراز اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی مولد انقلاب است . حمایت سران نظام بخصوص حضرت امام (ره) در ایجاد آن از افتخارات این دانشگاه می باشد.
وی ظرفیت بالای آموزش عالی نظام جمهوری اسلامی در پذیرش دانشجویان در شرایط فعلی را مدیون تلاش شبانه روزی مسوولین خدوم این دانشگاه دانست که با گسترش فضای آموزشی ، تجهیزاتی ، آزمایشگاهی و ایجاد رشته های نو و جدید در سطح کشور شرایط را فراهم نموده اند تا فرزندان این مرزوبوم در کنار خانواده و به راحتی بتوانند وارد مراکز آموزش عالی جهت ادامه تحصیل شوند .

دکترجمال زاده از دانشجویان خواست که در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص شروع به موقع کلاس ها در سال تحصیلی ایجاد نشاط علمی در دانشگاه تلاش نمایند

دکتر جمال زاده اظهار داشت: هیچ وقت دایه مهربانتر از مادر نخواهد شد و در نتیجه غرب دشمن جدی انقلاب و نظام اسلامی می باشد دانشجویان متعهد و آگاه می بایستی موقعیت شناس باشند و با پیروی از رهبری توطئه دشمنان را نقش بر آب کنند .
وی گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حوادث پس از انتخابات شعور بالای سیاسی خود را به نمایش گذاشتند ..
دکتر جمال زاده توسعه و گسترش نشاط علمی در دانشگاه ، امید به آینده ، کمک به توسعه علمی کشور ، دفاع از ارزشهای انقلاب ، حمایت از رهبری را از شاخص های مهم دانشجو متعهد و دلسوز به حال مملکت دانست .


منبع: آنا

تعلیق وقف دانشگاه آزاد با نظر رهبری

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تكذیب اعلام نظر موافقت مقام معظم رهبری در خصوص وقف دانشگاه آزاد، تصریح كرد: بعضی رسانه‌ها مطلبی در خصوص نظر مقام معظم رهبری در باب وقف این دانشگاه منتشر كردند كه بعد از پیگیری، آن خبر تكذیب شد و در حال حاضر دست شورایعالی انقلاب فرهنگی برای تصمیم‌گیری باز است.
منصور كبكانیان گفت: در تغییر و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد كه به زودی انجام خواهد شد، جایگاه قانونی تمام نهادهای دانشگاه مانند هیئت‌موسس و هیئت‌امنا و تكلیف اموال دانشگاه نیز مشخص می‌شود.

منصور كبكانیان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با فارس، اظهار داشت: بحث اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد از سال گذشته در دستور كار این شورا بود كه در بند‌هایی از آن نیز اصلاحاتی صورت گرفت و مقرر شد كه هیئت موسس اصلاحات بعدی را به شورایعالی انقلاب فرهنگی بدهد.

وی ادامه داد: زمانی كه مطلع شدیم بحث وقف دانشگاه آزاد مطرح است، مشخص بود كه این بحث نیز بی‌ارتباط با سایر مباحث اساسنامه و امور قانونی دانشگاه آزاد نیست، به همین دلیل در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی طرح سوال شد، كه در آن جلسه از ریاست دانشگاه آزاد توضیحاتی خواسته شد و بعد از توضیحات رئیس دانشگاه آزاد، جنبه‌های فقهی و حقوقی مسئله بررسی و در انتها با سوال از دفتر مقام معظم رهبری و كسب نظر ایشان در این خصوص، جمع‌بندی كلی بدین‌صورت شد كه وقف دانشگاه آزاد به حالت تعلیق قرار بگیرد و بعد از اینكه اساسنامه دانشگاه آزاد بررسی شد و كسب نظر رهبر معظم انقلاب و اگر ایشان نكته‌ای نداشتند با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی امكان‌پذیر است.

كبكانیان با بیان اینكه شبهه‌ها و سوالات متعددی در خصوص وقف دانشگاه آزاد وجود دارد، خاطر نشان كرد: شبهه‌ها و سوالات متعددی چه از لحاظ مالكیت برای شخصیت‌های حقوقی و چه از لحاظ اموالی كه به دانشگاه آزاد هدیه شده، مطرح است و این سوال نیز مطرح بود كه آیا اموال این دانشگاه به اشخاص تعلق دارد و یا شخصیت حقوقی و چون این شبهه وجود دارد كه بسیاری از این امكانات به نحوی از بخش‌های دولتی به دانشگاه آزاد منتقل شده است، بنابراین باید احتیاط لازم را انجام داد كه خوشبختانه جزو تصمیم‌گیری‌های شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تكذیب اعلام نظر موافقت مقام معظم رهبری در خصوص وقف دانشگاه آزاد، تصریح كرد: بعضی رسانه‌ها مطلبی در خصوص نظر مقام معظم رهبری در باب وقف این دانشگاه منتشر كردند كه بعد از پیگیری، آن خبر تكذیب شد و در حال حاضر دست شورایعالی انقلاب فرهنگی برای تصمیم‌گیری باز است.

وی در ادامه گفت: اگر به موازات بررسی شورایعالی انقلاب فرهنگی مقام معظم رهبری نظری داشتند، خواهند فرمود و از نظر ایشان تبعیت می‌شود، اما فعلا چون نظر ایشان تكذیب شد، شورایعالی انقلاب فرهنگی به آن مسئله رسیدگی می‌كند.

كبكانیان با بیان اینكه بررسی وقف دانشگاه آزاد به خصوص با اولویت اصلاح اساسنامه در دستور كار شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت، تصریح كرد: بحث وقف دانشگاه آزاد در جلسه‌های بعدی شورا بررسی خواهد شد و بنده مطمئن هستم كه در یكی از جلسات نزدیك رسیدگی به اساسنامه كه در سال گذشته متوقف شده بود، مجددا دنبال خواهد شد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح كرد: در تغییر اساسنامه جایگاه قانونی تمام نهادهای دانشگاه مانند هیئت‌موسس و هیئت‌امنا و تكلیف اموال دانشگاه نیز مشخص خواهد شد و تمام این موارد بررسی می‌شود، چون اساسنامه دانشگاه آزاد قدیمی بوده و اشكالاتی دارد و در بسیاری از موارد دارای ابهام است كه تمام آن‌ها شفاف خواهند شد

منبع:تابناک 


امضاء تفاهمنامه پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و نیروی انتظامی استان فارس

 به منظور مشارکت و بهره گیری متقابل از توانایی های آموزشی ، پژوهشی و تحقیقاتی ، تجهیزاتی ، آزمایشگاهی ، کارگاهی و امکانات بالقوه طرفین و در راستای رفع نیازمندیها و توسعه فعالیتهای هر دوطرف تفاهم نامه ای بین نیروی انتظامی استان فارس و دانشگاه آزاد اسلامی شیراز منعقد شد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از شیراز، به همین مناسبت جلسه ای در دفتر دکتر جمال زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.
در ابتدا دکتر جمال زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با توجه به پتانسیل بسیار خوبی که در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی با وجود اساتید توانمندی که این دانشگاه در اختیار دارد می تواند با انجام تحقیقات کاربردی در حل مشکلات جامعه بخصوص در زمینه آسیب شناسی بزهکاری موجود در جامعه به نیروی انتظامی کمک کند و تنها راه حل مشکلات اجتماعی جامعه را انجام کارهای تحقیقاتی کاربردی دانست و از اینکه نیروی انتظامی با انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از مسیر علمی نسبت به حل ناهنجاری های جامعه اقدام می نماید تشکر کرد.
جمال زاده اظهار داشت: اگر سازمانها و نهادها به دانشگاه ها اعتماد ورزند و از طریق مراکز علمی و دانشگاهها نسبت به حل مشکلات و معضلات خود اقدام کنند و دانشگاه نیز در این راستا به وظایف خود عمل نماید جامعه به سمت امنیت و سلامت روانی سوق داده خواهد شد .
در ادامه سرهنگ جوانمردی رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه اظهار داشت: مقصد اصلی نیروی انتظامی بر مبنای سه اصل دانش ، نظم و امنیت بوده و دانشگاه ها بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با ظرفیتهای علمی و توان پژوهشی خوبی که دارد می توانیم در زمینه های مختلف همکاری های خوبی را ارائه دهیم ، جوانمردی ایجاد همایشهای سراسری را یکی از راههای مناسب جهت این همکاریها دانست. به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه که سرهنگ اسدی جانشین دبیر مبارزه با مواد مخدر استان و چند نفر از کارشناسان نیروی انتظامی استان و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی شیراز حضور داشتند تفاهم نامه مزبور به امضاء طرفین رسید .

حداد:وقف اموال دانشگاه آزاد وجاهت ندارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته شده که وقف اموال دانشگاه آزاد وجاهت ندارد اما این موضوع به طور کلی در دستور کار این شورا قرار دارد. غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درخصوص اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اظهار داشت: بررسی و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و این شورا اساسنامه را رسیدگی می‌کند. وی در خصوص بحث وقف دانشگاه‌ آزاد نیز اضافه کرد: زمانی که بررسی اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور کار شورا عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت، مسئله وقف دانشگاه آزاد نیز در این شورا بررسی می‌شود. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا براساس اساسنامه موجود می‌توان اموال دانشگاه آزاد را وقف کرد؟ یادآور شد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته شده که این وقف وجاهت ندارد اما این موضوع به طور کلی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و باید منتظر ماند که با اصلاح اساسنامه، چه تغییراتی ایجاد می‌شود. ...
حداد: وقف اموال دانشگاه آزاد وجاهت ندارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته شده که وقف اموال دانشگاه آزاد وجاهت ندارد اما این موضوع به طور کلی در دستور کار این شورا قرار دارد. غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با فارس، درخصوص اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اظهار داشت: بررسی و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و این شورا اساسنامه را رسیدگی می‌کند. وی در خصوص بحث وقف دانشگاه‌ آزاد نیز اضافه کرد: زمانی که بررسی اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور کار شورا عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت، مسئله وقف دانشگاه آزاد نیز در این شورا بررسی می‌شود. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا براساس اساسنامه موجود می‌توان اموال دانشگاه آزاد را وقف کرد؟ یادآور شد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته شده که این وقف وجاهت ندارد اما این موضوع به طور کلی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و باید منتظر ماند که با اصلاح اساسنامه، چه تغییراتی ایجاد می‌شود.